UPDATE 22:00 uur: Nog altijd zijn er woningen waar de diensten van Ziggo niet werken. Of het wel even hebben gedaan, maar daarna weer op storing gingen. Meldingen komen uit Ter Aar en Nieuwkoop


Om 19:30 uur kreeg De Nieuwkoper te horen dat er nog steeds een monteur ter plaatse is. De storing is nog niet helemaal verholpen. Ziggo schrijft: “Nog even volhouden.”

Om18:54 uur kon Ziggo eindelijk melden dat de langdurige storing voorbij was.  De eindtijd van de storing was toen al vele keren gewijzigd, tot ergernis van de vele thuiswerkende mensen, winkeliers, ondernemers, studenten en scholieren:

Volgens diverse Nieuwkopers is de storing bij hen nog niet opgelost. Hopelijk kan Ziggo dit alsnog snel voor hen allemaal oplossen.


Eerder bericht:

Ziggo storing nog niet overal in gemeente Nieuwkoop verholpen

Al sinds vannacht is er een storing bij kabeloperator Ziggo in gemeente Nieuwkoop. Daardoor is het niet mogelijk gebruik te maken van de diensten van Ziggo. Inmiddels bereiken ons berichten dat de storing op sommige plekken in de gemeente verholpen is.

De storing treft alle diensten die Ziggo aan haar abonnees aanbiedt; internet, bellen, digitale- en kabel tv. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Ziggo verwacht het op zijn laatst om 19:00 uur (dit is weer een uur later)  in de hele gemeente opgelost te hebben.

Meldingen vanuit de gemeente

De Nieuwkoper heeft meldingen gekregen vanuit (een deel van) Langeraar en een deel van Nieuwkoop (Ronde Bonk, Buytewech en nieuwbouwwijk De Verwondering) dat Ziggo het daar weer doet. Vanuit Noorden hoorden wij (om 15:53 uur) dat de storing nog niet verholpen is. Ook meldt iemand: “Wilgenlaan in Nieuwkoop had rond 13:00 uur even internet, maar na een uur weer plat. Alleen tv.” En zojuist (om 16:15 uur) klonk vanuit Nieuwkoop: “Roelofsstraat heeft nog steeds geen internet.” Melding om 16:25 uur: “Esdoornstraat in Nieuwkoop ook nog steeds problemen.” Melding 16:45: “Boomkamp, nog problemen.”

“De Schepegaten in Nieuwkoop ook nog niks, de hele dag al”, meldt een Nieuwkoopse om 16:54 uur op onze Facebookpagina. “De Hoek heeft het enige uren gedaan en ligt er nu weer uit”, lezen wij om 17:03 uur onder ons social bericht. Er zijn meer meldingen vanuit Nieuwkoop dat de Ziggo diensten even gewerkt hebben om er vervolgens weer uit te knallen. Melding 17:27 uur: “Slingerkamp ook de hele dag al. Eerst vanochtend, een paar uur wat kunnen doen en vanaf 15:00 uur vanmiddag niks meer kunnen doen.”

UPDATE 18:02 uur: Ziggo meldt op haar website dat ze hoopt dat de storing om 19:00 uur verholpen is.

Melding 18:20 uur: “Internet in Wilgenlaan doet het weer.”